چگونه در ماه رمضان چاق نشویم؟

خرید از تاپ مارت برای ماه رمضان، بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است. به خصوص وقتی که لازم نیست از خانه خارج شوید، در ترافیک بمانید و یا در صف‌های طولانی معطل بمانید. با تمام این راحتی‌ها، ماه رمضان یک جنبه دیگر هم دارد، و آن چاقی است! وقتی که ساعات طولانی چیزی نمی‌خورید، توقع دارید لاغر شوید اما کمی بعد می‌بینید، قصه برعکس شده و دارید چاق و چاق‌تر می‌شوید. چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توانید جلوی آن‌را بگیرید؟ در این مطلب از وبلاگ تاپ مارت، بیشتر درباره این سوال گفته‌ایم؛ چگونه در ماه رمضان چاق نشویم؟

 

 

خرید از تاپ مارت که یک اپلیکیشن فروشگاهی عالی و کامل است، می‌تواند برای روزه‌داران بسیار عالی و سریع باشد. اما اگر روزه می‌گیرید، باید مراقب اضافه وزن و چاق شدن هم باشید. چرا که چاقی در ماه رمضان، یک امر شایع است و می‌تواند به سرعت رخ دهد. اما چگونه مانع آن شوید و به سلامتی‌تان کمک کنید؟ در ادامه، بیشتر در این باره بخوانید.

چگونه در ماه رمضان چاق نشویم

 

چرا در ماه رمضان چاق می‌شویم؟

چاق شدن در ماه رمضان، می‌تواند تنها به خاطر چند تغییر کوچک باشد. تغییراتی که اگر حواس‌تان به آنها باشد، تاثیرات منفی‌شان را کمتر بر جسم‌تان خواهند گذاشت. در ادامه می‌خواهیم از رفتارهایی بگوییم که باعث چاقی در ماه رمضان می‌شوند.

 

سحری نمی‌خورید

اگر به خاطر خواب آلودگی یا پرخوری در وعده افطار، وعده سحر را حذف کنید، بی شک، چاقی بیشتری را تجربه خواهید کرد. چرا که تمام ذخیره‌های انرژی ساز در بدن‌تان از بین رفته و در وعده افطار ولع بیشتری برای خوردن قند، چربی و کربوهیدرات دارید. در نتیجه، احتمال خوردن وعده‌های مضر، در شما بالانر می‌رود و در نهایت، بدن‌تان چاق می‌شود.

 

کالری‌ها را کنترل نمی‌کنید

مانند دیگر زمان‌های زندگی، در ماه رمضان نیز، اگر حواس‌تان به کالری‌ها نباشد، چاق خواهید شد. به همین دلیل با تصور اشتباه اینکه بدن‌تان می‌تواند غذاهای پرکالری را تحمل کند، خودتان را در معرض خوراکی‌ها و غذاهای چرب و پرکالری قرار ندهید. با این کار، بدن‌تان سالم‌تر می‌شود و می‌توانید به جای چاق شدن، سلامتی و سرزندگی را تجربه کنید.

 

شیرینی زیاد می‌خورید

زولبیا و بامیه، پر از قند و چربی هستند. هر بامیه، 80 کالری دارد. برای مصرف کردن کالری هر بامیه، باید 26 دقیقه پیاده روی یا 17 دقیقه دوچرخه سواری کنید. از سوی دیگر هر 100 گرم زولبیا هم 450 کالری دارد. برای سوزاندن این کالری‌ها هم باید 126 دقیقه پیاده روی کنید و یا 38 دقیقه، به شنا بروید. با توجه به آنکه مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند، اگر می‌خواهید چاق نشوید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید و مواد غذایی شیرین و پرچرب مثل زولبیا و بامیه را به حداقل برسانید.

 

تا نیمه شب پرخوری می‌کنید

اگر فاصله بین افطار تا سحر را تنها با خوردن غذا و خوراکی‌های مضر پر کنید، قطعا چاق خواهید شد. چرا که بدن‌تان زمان کافی برای سوخت و ساز ندارد و غذاها تبدیل به کالری‌های انباشته شده می‌شوند. برای حل این مشکل دو راه حل دارید. نخست آنکه با مایعات مفید مثل شربت‌های سالم و یا میوه‌ و سبزیجات، این نیاز را پر کنید. راه حل دوم هم این است که سعی کنید با ورزش، پیاده روی و یا فعالیت‌های بدنی سنجیده و مناسب، به سوخت و ساز بدن کمک کنید.

 

در کنار پرخوری، بدخوری می‌کنید

گاهی فکر می‌کنیم با حذف یک وعده غذایی مفید مثل شام یا ناهار، مجاز هستیم، خوراکی‌های ناسالم زیاد مثل زولبیا و بامیه بخوریم. در حالی که خطرات خوردن یک وعده غذایی ناسالم، بسیار بیشتر از پرخوری در یک وعده غذایی مجاز است. در نتیجه سعی کنید خودتان را گول نزنید و با حذف غذاهای مفید، غذاهای آسیب زننده را جایگزین نکنید.

 

اصلا ورزش نمی‌کنید

ماه رمضان ماهی برای فعالیت‌های شدید و سخت بدنی نیست اما نباید فعالیت‌های بدنی را هم کلا تعطیل کنید. پیاده روی سبک، انجام چند حرکت ورزشی کوچک و یا حتی تنفس‌های عمیق و درست، می‌تواند به بهبود سوخت و ساز و از بین رفتن چربی‌ها کمک کند. بدون ورزش، بدن‌تان آسیب می‌بیند و اگر لاغر شوید هم، ممکن است عضلات‌تان را از دست دهید.

 

چند ایده برای جلوگیری از چاقی

می‌خواهید در ماه رمضان چاق نشوید، این چند ایده تاپ مارت که یک اپ عالی برای ارائه تمام محصولات سوپرمارکتی است، می‌تواند کمک‌تان کند.

 

خوب بخوابید

خواب کافی، ایمنی بدن‌تان را بالا می‌برد. از سوی دیگر، زمان آزادی که ممکن است به پرخوری اختصاص دهید، کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه با خواب کافی، می‌توانید، زندگی سالمی داشته باشید و بدن‌تان را در برابر آسیب‌های بسیار، ایمن کنید. با خوب خوابیدن، انرژی بیشتری دارید و با مشکلات جسمی کمتری برخورد خواهید کرد.

 

سنجیده، مواد غذایی بخرید

با خرید از تاپ مارت برای ماه رمضان، می‌توانید مواد غذایی سالم و پر انررژی را انتخاب کنید. مثلا گوشت‌های کم چرب، شیر کم چرب، روغن زیتون و... را می‌توانید جایگزین مواد غذایی مضر مانند گوشت‌های فراوری شده، غذاهای پرنمک و... کنید. با این روش، غذاهای مضر، کمتر در دسترس‌تان است و احتمال اینکه سراغ آنها بروید، کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از چاقی در رمضان

 

وقتی خیلی گرسنه نیستید، خرید کنید

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خرید در زمان گرسنگی یک اشتباه بزرگ است. چرا که ممکن است مواد غذایی که به آنها نیاز ندارید و یا حتی دوست ندارید را سفارش دهید. برای حل این مشکل، در ساعات آغازین روز، سفارش‌هایتان را ثبت کنید و در زمانی که به افطار باقی مانده، خرید نکنید.

 

این نکات را به خاطر بسپارید

ماه رمضان، در کنار اینکه ماهی برای صیغل روح است و می‌تواند فرصتی برای سم زدایی و بهبود وضعیت جسم هم باشد. به همین دلیل با کنترل مواد غذایی، خوراکی‌ها، حجم مایعات و انتخاب غذاهای مناسب، می‌توانید، به سلامت و طراوت جسم‌تان کمک کنید. اگر می‌خواهید بهترین مواد غذایی را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن داشته باشید، تاپ مارت همراه شماست. با نصب و سفارش از تاپ مارت، بهترین‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، برای شما خواهد بود.

 

تماس با ما

جهت ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نموده و برای ما ارسال کنید