شیرینی برای دیابتی‌ها

شیرینی برای دیابت چه چیزی می‌تواند باشد؟ چرا بعضی از خوراکی‌ها، هر چند طبیعی، نمی‌توانند برای دیابتی‌ها مناسب باشند؟ در این مطلب از وبلاگ سوپرمارکت آنلاین تاپ مارت، به بررسی چند شیرینی پرداخته‌ایم که می‌توانید از آنها برای دیابتی‌ها استفاده کنید و یا اینکه باید آنها را حذف کنید.

شیرینی و دیابت

قند خون یکی از پارامترهای مهم برای بررسی میزان سلامتی فرد است. به همین دلیل وقتی که قند خون بالاتر از حد نرمال باشد، بدن با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل شیرینی برای دیابت تبدبل به سم می‌شود و نمی‌توان به سادگی آن‌را از طریق هر ماده غذایی جذب کرد. در نتیجه لازم است که دیابتی‌ها از رژیم‌هایی مناسب پیروی کرده و هر غذایی را میل نکنند. اما گاهی ما در تشخیص قندهای مجاز برای دیابتی‌ها دچار خطا می‌شویم. مثلا اینکه فکر می‌کنیم یک میوه ترش، دیگر قند ندارد و یا از میزان قند موجود در میوه‌های خشک بی اطلاعیم. به همین دلیل در این مقاله از وبلاگ سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت، می‌خواهیم بیشتر درباره شیرینی‌های مناسب برای دیابت بدانیم.

 

 

خوراکی‌های مجاز برای دیابتی‌ها

برای انتخاب خوراکی‌های مجاز برای دیابتی‌ها، اینکه فرد دیابتی انسولین استفاده می‌کند یا نه، بسیار اهمیت دارد. چرا که یک فرد دیابتی که تزریق انسولین دارد، در مصرف شیرینی‌ها، شرایط متفاتی از کسی دارد که با دارو بیماری‌اش را کنترل می‌کند. از سوی دیگر مقدار قند خون نیز در افراد متفاوت است. مثلا فردی که میزان قند خونش 140 است، پرهیزها و شرایط متفاوتی با کسی دارد که قند خون او ممکن است تا 600 هم بالا برود.

با در نظر گرفتن این نکات، باید بدانید که انتخاب شیرینی برای دیابت کار ساده‌ای نیست و ما در این مطلب از قوانین کلی برایتان می‌گوییم. اما اگر می‌خواهید کامل و دقیق درباره خوراکی‌های مجاز برای دیابت بدانید، باید حتما از پزشک‌تان که در جریان مراحل بیماری و شرایط شماست، کمک بگیرید. اما اگر بخواهید در کل بدانید که چه خوراکی‌های شیرینی برای دیابت کم خطرتر است، این مقاله برایتان عالی خواهد بود.

 

کشمش مجاز است یا نه؟

شیرینی برای دیابت باید بسیار با احتیاط انتخاب شود. چرا که گاهی فکر می‌کنیم یک خوراکی طبیعی، بی خطر است و در نتیجه در خوردن آن افراط می‌کنیم. یکی از این خوراکی‌ها کشمش است. کشمش به سبب آنکه یک میوه خشک شده است، ماندگاری بالایی دارد اما در صورت مصرف بیش از اندازه، فرقی با قندهای مصنوعی ندارد و حتی دیرتر هم به گلوکوز تبدیل می‌شود. در نتیجه در صورتی که انسولین قند شما را تنظیم کرده و بدن‌تان حالت افت قند ندارد، بهتر است به مصرف چند عدد کشمش اکتفا کنید و با تصور طبیعی بودن، در مصرف کشمش افراط نکنید.

 

خرما برای دیابت

خرما پتاسیم، منیزیم و گروه ویتامین‌های بسیار با ارزشی دارد. سه خرما، به اندازه یک واحد میوه، انرژی و مواد معدنی مورد نیاز را برایتان تامین خواهند کرد. با تمام این‌ها، مصرف خرما نیز باید با احتیاط بسیار باشد. چرا که شاخص گلیسیمی خرما، به گونه‌ای است که قند آن به آرامی در بدن آزاد می‌شود. در نتیجه نباید دیابتی‌ها خرما را بدون در نظر گرفتن این موارد و زیاد، مصرف کنند.

 

میوه خشک مجاز برای دیابتی‌ها

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، نباید در مصرف توت و انجیر خشک افراط کنند. چرا که قند این میوه‌ها بالاست و مصرف زیاد این میوه‌ها، می‌تواند خطرناک باشد. اگر دیابت دارید و می‌خواهید میوه خشک میل کنید، 6 پیشنهاد عالی برای شما داریم.

 

سیب خشک

چیپس سیب یا سیب خشک، یک شیرینی برای دیابت است. سیب حاوی ویتامین سی و پکتن است و اگر قند کنترل شده دارید، می‌توانید در روز به اندازه یک سیب کوچک، از سیب خشک استفاده کنید. سیب خشک، فیبر بالایی دارد. در نتیجه برای گوارش هم عالی است و می‌تواند برای کسانی که رژیم دارند هم مناسب باشد. سیب آنتی اکسیدان بالایی دارد و اگر می‌خواهید خوراکی سالم بخورید، این گزینه عالی است.

 

آلو خشک

کسانی که دیابت دارند، از تشنگی و تکرر ادرار رنج می‌کشند. حال آنکه با مصرف آلوی خشک، می‌توانید یک خوراکی ضد تشنگی طبیعی و عالی داشته باشید که اگر در مصرف آن محتاط باشید، قند خون‌تان هم بالا نمی‌رود. آلوی خشک برای یبوست عالی است و ویتامین‌های فراوانی دارد.

 

کیوی خشک

کیوی، قند پایینی دارد و می‌تواند به کاهش قند خون، لاغری و تنظیم چربی‌ خون کمک کند. این خوراکی یک انتخاب عالی برای کسانی است که میوه‌های خشک را دوست دارند و می‌‌خواهند قند خون‌شان هم بالا نروند.

 

گلابی خشک

اگر به دنبال یک خوراکی مناسب برای ایجاد حس سیری هستید و می‌خواهید ویتامین سی و ویتامین بی دریافت کنید، گلابی خشک یک انتخاب عالی است. با تمام این ویژگی‌ها فراموش نکنید که گلابی یک شیرینی عالی برای دیابتی‌ها نیست و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

 

توت فرنگی خشک

یکی از اعضای خانواده بری‌ها که مانند دیگر فامیل‌هایش می‌تواند به کاهش قند خون‌تان کمک کند. توت فرنگی خشک، ویتامین سی، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های دیگر نیز در این میوه به وفور یافت می‌شود. در نهایت اینکه توت فرنگی، به کاهش سطح کلسترول خون نیز کمک می‌کند.

 

پرتقال خشک

پرتقال در حالت عادی میوه‌ای پر قند محسوب می‌شود. به همین دلیل در حالت خشک نیز پرتقال مقداری قند دارد. با این حال می‌توانید در حد چند برگه از پرتقال را در دمنوش، به عنوان میان وعده و... استفاده کنید.

 

در این مطلب به بررسی خوراکی‌هایی پرداختیم که می‌توانید از آنها برای میان وعده و عصرانه افراد دیابتی کمک بگیرید. در سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت می‌توانید تمام این خوراکی‌ها را سفارش دهید. کافی است اپ را نصب و خوراکی مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

تماس با ما

جهت ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نموده و برای ما ارسال کنید