رژیم غارنشینی یا پالئو

رژیم غارنشینی یا پالئو

سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت یک مجموعه کامل و عالی برای کسانی است که می‌خواهند رژیم بگیرند و تغذیه سالمی داشته باشند. چرا که می‌توانید هر چه که برای رژیم‌تان نیاز دارید را در این اپ پیدا و آن‌را با کمترین هزینه ارسال در هر نقطه از تهران دریافت کنید. یکی از این رژیم‌ها که می‌توانید مواد غذایی لازمش را از تاپ مارت تهیه کنید، رژیم غارنشینی یا پالئو است. در این مطلب، بیشتر درباره این رژیم برایتان گفته‌ایم.

 

سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت در تلاش است تا با کیفیت‌ترین و سالم‌ترین محصولات را در زمان اندکی به دست‌تان برساند. به خصوص اگر می‌خواهید درباره رژیم غارنشینی یا پالئو بدانید و یا آن‌را برای تناسب اندام‌تان انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از وبلاگ تاپ مارت بیشتر درباره رژیم پالئو که به رژیم سرخپوستی نیز شهرت دارد، بخوانید.

 

رژیم غارنشینی یا پالئو چیست؟

ار بخواهیم به صورت خلاصه این رژیم را توصیف کنیم، باید بگوییم که لازم است مدتی مانند اجداد غارنشین خود زندگی کنید. زمانی که هنوز بسیاری از حبوبات و غلات شناخته نشده بودند، لبنیات در زندگی انسان جایی نداشت و دانه‌هایی مثل گندم و جو نیز فراوری نشده بودند. یعنی دوره‌ای که انسان با گوشت، دانه‌های روغنی طبیعی و میوه‌ها، نیازهای غذایی خود را برطرف می‌کرد.پ

پدید آورندگان این رژیم معتقدند که علت بسیاری از بیماری‌ها مانند چاقی و دیابت، فاصله گرفتن از همین رژیم غذایی کهن است. در نتیجه اگر از الگوهای قدیمی پیروری کنیم، می‌توانیم به تناسب اندام و سلامتی دست یابیم.

به سبب این تفکر، رژیم غارنشینی یا پالئو به رژیم سرخپوستی، رژیم عصر سنگی، رژیم شکارچی و رژیم پارینه سنگی نیز شهرت دارد.

رژیم غارنشینی

 

در رژیم رژیم غارنشینی یا پالئو چه چیزهایی می‌خوریم؟

همان طور که در بالا برایتان گفتیم، این رژیم بر پایه مواد طبیعی، غیر فراوری شده و خوراکی‌هایی است که انسان‌های اولیه به آن دسترسی داشته‌اند. در نتیجه اگر می‌خواهید در سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت به دنبال خوراکی‌های این رژیم بگردید، موارد زیر را انتخاب کنید:

  • گوشت‌های بدون چربی (مخصوصا حیواناتی که علف می‌خورند)
  • انواع ماهی‌ها
  • روغن‌های گیاهی (مانند روغن زیتون و روغن گردو)
  • سبزیجات
  • آجیل‌ها
  • میوه‌ها

 

ممنوعه‌ها در رژیم غارنشینی

اگر تا اینجا، رژیم غارنشینی را دوست داشته‌اید، باید از خوردن مواد غذایی زیر پرهیز کنید.:

  • سیب زمینی
  • نمک
  • تمام محصولات لبنی
  • حبوبات (مانند عدس، لوبیا و نخود فرنگی)
  • قندهای تصویه شده
  • تمام غذاهای فراوری شده

 

آیا رژیم غارنشینی آسان است؟

همه چیز به خودتان بستگی دارد. آیا می‌توانید ماست و شیر نخورید و یا دور سیب زمینی و نمک را خط بکشید؟ می‌توانید نان و بیسکوییت را حذف کنید و برای مدتی تنها با دانه‌ها، غلات و میوه‌ها، عصرانه‌ها را بگذرانید؟

اگر چه این رژیم خیلی ساده به نظر نمی‌رسد و با توجه به مواد اولیه‌اش جز رژیم‌های پرهزینه است، اما جذابیت‌های خودش را هم دارد.

از جمله آنکه شما دارید بر خلاف عرف غذایی جامعه رفتار می‌کنید و به دوران کهن انسانیت بازگشته‌اید. در نتیجه همه چیز برایتان جالب و جذاب است. اگر بتوانید فکر کنید تمام چیزهایی که برایتان ممنوع است، هنوز اختراع نشده، می‌توانید به راحتی این رژیم را داشته باشید. ضمنا فراموش نکنید که هر جا به کمک نیاز داشتید و خواستید برای رژیم‌تان مواد غذایی تهیه کنید، سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت کنار شماست.

 

این رژیم لاغرم می‌کند؟

بله، اگر به آن وفادار باشید و هفته‌ای 2.5 ساعت ورزش کنید، بی‌شک می‌توانید کاهش وزن مورد نظرتان را داشته باشید. البته میزان فعالیت شما و پایداری وزنی که به آن می‌رسید، بسیار مهم است. تحقیقی در سال 2008 نشان داد که پیروان رژیم غارنشینی، در حدود 3 هفته، حدود 2.5 کلیوگرم از وزن‌شان را از دست داده‌اند. در اینجا لازم است بدانید، اگرچه الگوی این رژیم از حدود 10 هزار سال پیش برداشته شده، اما درباره اثرگذاری آن بر روی انواع بیماری‌هایی همچون دیابت، تحقیقات بیشتری لازم است.

کاهش وزن با رژیم سرخپوستی

 

7 روز با رژیم غارنشینی

اگر می‌خواهید این رژیم اثرگذار باشد، 7 روز، طبق برنامه زیر زندگی کنید

 

روز اول رژیم

صبحانه: آووکادو، سبزی کیل، موز، سیب و اگر مایل بودید یک لیوان شیر بادام

ناهار: سالاد سبزیجات با ماهی، تخم کدو و روغن زیتون

شام: مرغ شکم پر، پیاز، هویج و رزماری

 

روز دوم رژیم

صبحانه: تخم مرغ و اسفناج، تخم کدو و گوجه‌های گریل شده

ناهار: سالاد سبزیجات، تکه‌های مرغ و روغن زیتون

شام: ماهی قزل آلا در فر با مارچوبه و کلم بروکلی سرخ شده در روغن نارگیل

 

روز سوم رژیم

صبحانه: موز خرد شده با زغال اخته و بادام

ناهار: برگ‌های سالاد با باقی مانده سالمون و سس روغن زیتون

شام: گوشت گاو را با فلفل مخلوط و با استفاده از روغن نارگیل سرخ کنید

 

روز چهارم رژیم

صبحانه: بروکلی سرخ شده در روغن نارگیل با بادام سوخاری و یک تخم مرغ آب پز

ناهار: بروکلی سرخ شده در روغن نارگیل با بادام سوخاری و یک تخم مرغ آب پز

شام: بال مرغ پخته شده و کلم بروکلی بخارپز

 

رژیم به سبک انسان های اولیه

 

روز پنجم رژیم

صبحانه: اسموتی شیر نارگیل، توت مخلوط و اسفناج

ناهار: کدو حلوایی، کلم بروکلی و املت گوجه فرنگی با سالاد مخلوط

شام: فلفل قرمز، کلم بروکلی، ذرت بچه و ماهی قزل آلا سرخ شده

 

روز ششم رژیم

صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی سرخ شده در روغن زیتون

ناهار: سوپ مخلوط سبزیجات و مرغ با زردچوبه

شام: بره کبابی با اسفناج و کلم قرمز تند

 

روز هفتم رژیم

صبحانه: املت پیاز، گوجه فرنگی و قارچ

ناهار: سالاد مخلوط با مرغ، آووکادو، دانه‌ها و روغن زیتون

شام: خورش گوساله با سبزیجات مخلوط

 

 

سراغ رژیم غارنشینی بروم یا نه؟

کسانی که به رژیم غارنشینی علاقه دارند، نمی‌توانند گیاهخوار باشند. چرا که بخش عمده‌ای از نیازهای بدن در این رژیم توسط گوشت سفید قرمز و البته تخم مرغ، تامین می‌شود.

تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شد، نشان داد که رژیم غارنشینی، می‌تواند وزن و فشار خون را کاهش دهد. اما کالری کمی به بدن وارد نمی‌کند.

به همین دلیل اهمیت ورزش و فعالیت‌های بدنی، در این رژیم بسیار بالاست. چرا که غارنشینان هم، مدام در حال حرکت بودند. اگر این رژیم برایتان جذاب است، پیش از آغاز آن با پزشک‌تان مشورت کنید. ممکن است با توجه به سابقه بیماری‌ها، سن و جنسیت شما، نیاز به تغییراتی در این رژیم باشد. در پایان برای تهیه اقلام این رژیم و دیگر پرهیزها و رژیم‌های غذایی، می‌توانید روی سوپر مارکت آنلاین تاپ مارت حساب باز کنید و هر چه که لازم دارید را سریع و آسان، بخرید.

 

تماس با ما

جهت ارتباط با ما فرم زیر را تکمیل نموده و برای ما ارسال کنید